Sider

YFF - halvårsvurdering







YFF (Yrkesfaglig fordypning) er noe som er opprettet for at det som tar yrkesfag vil kunne få muligheten til å fordype seg i noe som de interesserer seg mest i. For eksempel jeg så er det for tiden fotografi som jeg interesserer meg mest i, som da fikk meg til å velge foto. Jeg valgte egentlig film, men siden jeg allerede hadde så mye kunnskap om film så valgte jeg heller foto.

Siden jeg først valgt film så kom jeg litt seinere i gang med arbeidet som hadde blitt gjort i foto, men kom godt i gang etter et par økter. Den første oppgaven jeg var med på var det å ta portrett foran forskjellige bakgrunner. Vi skulle ta 10 bilder både helfigur og plukke ut fem som vi syntes var best.

Portrettoppgaven:





Vi begynte etter hvert med analogfoto. I denne perioden så var vi ute ett par ganger og tok bilder med analogkameraer. Før det så hadde vi hatt grunnleggende teori om hvordan analogkameraer funker og prosessen når man tar analoge bilder. I tillegg så var vi innom mørkerommet en tur hvor vi ble vist fremkallingsprosessen. Før denne timen så hadde jeg allerede vært å fremkalt noe, men perfekt med litt repetisjon eller hva?
Denne YFF perioden så føler jeg at jeg har utviklet meg ekstremt. Jeg har jobbet en del på fritiden og tar med det jeg lærer på YFF videre når jeg skal utvikle meg videre som fotograf, både til hobby og forhåpentligvis en dag til yrke.
Analog: