Sider

YFF Halvårsvurdering - 2. halvår

Dette siste halvåret har vært et veldig interessant halvår. Jeg hadde ikke satt så veldig store mål på hva jeg skulle prøve å få lært eller hva jeg skulle prøve å gå gjennom, så alt har vel blitt styrt av tilfeldighetene.




Det startet vel aller først opp med brannmannbildene som jeg og to andre først var med på. Der fikk vi muligheten til å traske rundt på brannstasjonen og ta bilder. Oppdraget var at vi skulle lage en brosjyre og ta bilder til denne for dem. Vi klarte å gjøre dette ganske bra og det virket som om at kundene var fornøyde.



Deretter gikk det videre til at vi fikk noen oppgaver i timene. Jeg så på oppgavene og så de andre gjorde disse. Problemet var at jeg ikke fikk så mye tid til å gjøre disse, i tillegg til at jeg holdt på med å utforme min egen portofolie og som også skulle være til bruk til portofolien som vi skal levere til slutt. Siden jeg ikke jobbet så veldig mye med disse oppgavene, har jeg dessverre ikke noe å vise fra dem.


Etter noen måneder med YFF på skolen, fikk jeg til slutt fikset meg utplassering. Jeg ble utplassert hos Forlaget Fotografi, hvor jeg møtte en herlig gjeng. Hovedoppgaven som jeg skulle få der var at jeg skulle være med på å intervjue en fotograf om hvordan han/hun jobber og litt diverse slikt. Men siden fotografer er opptatte mesteparten a tiden, har vi ikke fått til noen opptaksdag enda. Defor så har jeg heller fått sjansen til å skrive ett par nettsaker for dem, i tillegg til å ordne i stand en vignett/intro til deres videoer. Likevel så har denne utplasseringsperioden vært veldig morsom og ikke minst interessant og lærerikt.

Eksempel på hvordan vignetten kan bli å se ut.



De to nettsakene:
http://www.fotografi.no/arkiv/3-pa-rad-helgens-utstillinger-10
http://www.fotografi.no/arkiv/gadgets-god-mobilvideo